6 septembre 2013 5 06 /09 /septembre /2013 06:07

Image Space Incorporated vient de mettre à disposition une nouvelle version (build 298) pour rFactor 2 !

 

rFactor2_Mores_05.jpg

 

Au programme, les modifications les plus remarquables sont une amélioration des performances graphiques et du moteur physique.

 

Ajout du 06/09/2013 :

Attention, certains contenus réalisés par les Modders peuvent provoquer des erreurs. En attendant un correctif de la part d'Image Space Incorporated, il convient de les ajouter un par un pour détecter ceux qui posent problème.

 

Liste complète des modifications (en anglais) :

 

=====================================================
Update 17 (Build 298) Changelog (September 4, 2013):
=====================================================

FEATURES:
————————
Added “FuelLevelDigit*” to cockpitinfo.ini.
Changed when the low fuel warning comes on.
Work-in-progress on restoring vehicle state upon race rejoins (server optional).
Added new constraint system that supports chassis flex and more. Not 100% ready for primetime yet.
Removed “hand held” functionality from cameras when cycling through cameras in spectator mode.

GRAPHICS:
————————
Made some improvements to reflection mapping.

MODDING / PUBLIC DEV
————————
Improved default tracking cam values.
Implemented a “clear all cheat values” for a specific path because the old way required selecting all waypoints to be cleared first.
Added option to only show selected camera’s activation zones.

BUG FIXES / OPTIMIZATIONS:
————————
Fixed bug where uninstalled components were polluting inventory during loading.
Fixed memory leak.
Fixed some ttool problems when writing out TGM files.
Fixed random message box spam during recon lap.
Removed FlushPreviousFrame option from plr file to eliminate confusion, this param was moved to config.ini a year ago.
Added fail-safe to make sure pit exit eventually turns green in race.
Prevent pit exit from getting stuck at red during an early safety car.
Fixed client confusion when restarting weekend after another client has left a race.
Fixed a bug with incorrect use of bloom in showroom.
Fixed a problem with track bar geometry introduced a while back (doesn’t affect any current ISI content).

AI:
————————
Probable fix for multiplayer AI cars parking in wrong pit spots and blocking garages.
Fixed AI chatting in response to contact (apology or anger depending on perceived fault).

MULTIPLAYER:
————————
Now uses a single port for simulation data. +port is the command line option. Simulation port in multiplayer.ini.
Can now run server and client on the same machine.

 

Source : www.facebook.com/rFactor2

 

Liens :

> Téléchargement rFactor 2

> Le fil de l'actualité rFactor 2 sur The Racing Line

Partager cet article

Repost0

commentaires

X
<br /> Certains diront que c'est rFactor 2 qui est une erreur et non pas une build qui "déconne" ! Moi j'attends la version complète car je pense que c'est vers une simulation comme celle-ci que j'irai.<br /> Le fait de ne pas avoir un produit frais ne me dérange pas !..Je sais être patient !<br /> <br /> <br /> Xib<br />
Répondre
M
<br /> le labyrhinte commence ! bientôt il sera aussi compliqué que la conjugaison française pourtant dieu sait que je suis tenté mais la "méca" informatique me rebute vraiment .<br />
Répondre
P
<br /> Hello Dim.<br /> <br /> <br /> ATTENTION: http://www.ffsca.org/showthread.php?8134-!-attention-avec-l-update-298<br />
Répondre

Suivre et contacter The Racing Line

rss twitter youtube contact

Rechercher

Catégories

Partenaires

overblog Paddock TVFFSCA Simuracing   SimRacing League