16 novembre 2014 7 16 /11 /novembre /2014 14:22

Intialement développé pour rFactor 2, le Mod Real Head Motion (mouvement naturel de la tête) est maintenant disponible pour Assetto Corsa !

 

Cette application, plutôt qu'un Mod du reste, reproduit les mouvements dépendants de l'accélération, de la gravité, du fonctionnement instinctif des yeux, ...

 

Le mot du créateur :

Lorsque vous conduisez une voiture, vous fixez la route. Les bosses et les mouvements de voitures sont filtrés par les yeux, vous voyez donc la route de façon stable alors que l'habitacle de la voiture est en mouvement tout autour.

Lorsque vous êtes assis dans un simulateur, votre tête ne bouge pas du tout, donc il n'y a pas le mouvement des yeux pour la stabilisation. Cela crée deux problèmes:
1) vous ne pouvez pas vous concentrer convenablement sur la route, la route est secouée, il est difficile de conduire.
2) Cela peut générer le mal des transports.

Dans un environnement de simulation, la caméra doit rester concentré sur la piste et certainement pas verrouillée à l'habitacle de la voiture.

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Notes de version (en anglais) :

Real head motion versions:

0.8.0 : Update to new shared memory 0.22
0.7.9 : choose refresh rate in XML settings
0.7.8 : all slider have an edit box, select slider with Left button , then right click on slider, Enter to valid.
0.7.7 : – All edit box are now editable, when edited background turn red until validated with ENTER.
0.7.6.1 – Fix Steering Smoohting maths.
0.7.6 – added max shoulder angle to 180°
– potential fix to flickering
– fixed shoulder simulation activating with high smoothing for look LR
– Apps running at 100fps
0.7.5 – encapsuling FreePIE path and script path with quotes ( ” ) to deal with patch with space or special char in it.
0.7.4 – Direct Input and binding look button are back
– added look shoulder left/right
– added pitch offset
0.7.3 – Edit box goes Red when not validated ( press ENTER )
0.7.0 – Recode from scratch,because I don’t have access to my source code stored in other PC that is gone to support for reparation.
0.6.7 – add Roll to steer Yaw
0.6.6 – add start minimized check box
– version automatic print in title
0.6.5 – Now check in Windows process if FreePIE console is really running
– Add Restart button, to kill and restart FreePIE
– If checkbox ShowDebugInfo is checked, it will run FreePIE console not hided
0.6.4 – Fixed application closing when binding look Right
– Added now DPad is working to bind button
0.6.3 – Add pitch offset
0.6.2 – Add more error info if can’t running FreePIE
– Removed Exit button, and use system menu instead with minimize and close button.
0.6.1 -Now save file is XML so support for versionning without loosing settings
– Steering Yaw max angle set to 45° from 30°
0.6 – Integration of FreePIE console version
0.5.5 – Fixed saving slider position
– Added axis look deadzone slider
– Added Steering Yaw feature
0.5.4 -Adding look back button ( = LookLeft + lookRight = Look above Left Shoulder )
– fixed moving filter slider didn’t take effect until relaunching app, now working realtime
– added sliders to choose look angle ( 30° to 90° ) and Look above shoulder ( 120° to 160° )
– adding file versioning of save file, no need to delete save file with new version ( but still can’t load older version )
0.5.3 Pushing Button left then button right in same time, looks behind to the left ( 160° ), and vice-versa
0.5.2 Check box to print debug info or not, debug info take quite some CPU ( 5% on I5 )
0.5.1 release, fix binding going +INF with buttons
0.5:
– fix black screens
– fixsound loss
– fixsevere shacking with high AC fps
– fixphantom bindings
0.4.2 : now run at 200fps, fix binding action init default value
0.4.1 : fix shacking , optimize script and code for better refresh method
0.4 : fix loading save crashes when not all buttons binded
0.3 : added saving settings on exit
0.2 : added directInput support and look buttons.
0.1 : only filterting

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