20 septembre 2014 6 20 /09 /septembre /2014 06:39

Image Space Incorporated vient de mettre à disposition la build 860 pour rFactor 2 !

 

Comme pour la mise à jour précédente, les principales améliorations concernent la stabilité générale et l'épuration du code de la simulation.

 

Pour cette version précisément, il y a des améliorations pour les physiques, les opposants virtuels (IA) et des corrections diverses. Remarquables aussi, l'apparition d'une nouvelle interface expérimentale pour le serveur dédié qui permet aux hôtes de programmer une série de courses / événements.

 

A vos volants pour tester tout cela !

rFactor 2 : build 860 disponible !

Liste des modifications (en anglais) :

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Update 26 (Build 859-unstable, 860-release) Changelog Sep 12, 2014):
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FEATURES:
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- Dropped support for Windows XP and Windows Server 2003 to make exploitation of state of the art Windows APIs possible.
- Added slightly more informative (as in, the actual file names that fail to load) logging to commentary loading.
- Ride height measurement (for aerodynamics and telemetry output) is no longer affected by vertical offsets in the undertray feelers. This was done so that the physics is more consistent between the player vs. the AI. This slightly affects the physics for the Nissan 370Z and it is possible that it affects some 3rd-party cars. Also, we fixed the HDV parameter CorrectedInnerSuspHeightRear to work with rear axles, and eliminated the hacky AIEvenSuspension and AITorqueStab variables.

BUG FIXES / OPTIMIZATIONS:
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- Fixed crash on exit.
- Fixed TrackIR in 64-bit.
- Forcing playerfile variables to exist between their min and max upon load from file.
- Fixed bug with English version of the game to make degree signs for temperature (°) consistent through out.
- Fixed bug with RCD editing from UI in dev mode so we now create drivers (that exist in the veh file) that don’t exist in any RCD file.
- Reduced some violent collisions caused by tiny gaps in the wall.
- Prevent physics blow-ups caused by negative wheel inertias.
- Fixed possible crash at shutdown.

MULTIPLAYER:
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- New dedicated server UI added as an option in the advanced tab. It can be used to start quick pick up races based on settings made by the conventional dedicated server.

MODDING / PUBLIC DEV:
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- Modmode: Fixed pit location picking resetting the menu every time a location is recorded.
- Improved AIW editor waypoint by waypoint calculated speed matcher. It’s now less likely to get confused and auto advances the selected wp in the direction you are (or should be) working.

AI:
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- Added an “AI setup” button to the “car tuning” page so that one can set the upgrades the AI should use for a specific track.
- Can set AI setup (select the AI from the grid, then select the setup you want from the garage, and hit the set to AI button), and it takes next time the car enters the garage
- Made the AI speed reduction due to darkness start at 0.5 light instead of .99. Made player car under AI control operate at %100 speed instead of being based on original driver rcd stats
- AIs now turn off engine when heading back into garage.
- Fixed a bug where AI can forget how to stop on their pit spot.
- Changed “AI Setup” button so that user dictated setups can’t overwrite upgrade configurations dictated by component. Renamed it to “Force Setup”, because it’s not just AI that are forced to use this setup, but the player as well.

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commentaires

michel 20/09/2014 10:50

avec toujours beaucoup de hauteur !! je constate que le milieu de la simulation auto à du fil à retordre . tous ne sont pas prêts ! loin s'en faut et que le développement ouvert pose de vrais problèmes d'avancement du travail , chacun apportant un petit caillou à l'édifice , le mur monte un peu n'importe comment , et de build en build les problèmes subsistent toujours . je me demande s'il ne faudra pas fractionner le travail par périphérique il y en a tant , que la mise au point de chacun est un vrai casse tête !! trop dur trop mou ffb nul pour l'un ffb très bon pour l'autre ( comment faire un choix ? ) mes fps à 25 ah non ! moi chui à 100 mon oculus ma carte 3d ! mon triple écrans sorte de jungle dont on ne sort que très dubitatif .. une virée en kart , le vrai va devenir moins compliquée et plus amusante ! idem en bagnole ..

Nihil 20/09/2014 21:42

C'est pas faux...

Fraco 20/09/2014 10:18

6 mois que j'ai désinstallé ce brouillon de simu et il ne me manque même pas. J'espère pour ceux qui persévère et sont plus maso que moi qu'ISI s'est un peu sorti les doigts du c... cette fois...

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