20 mars 2014 4 20 /03 /mars /2014 20:25

Image Space Incorporated vient de mettre à disposition la nouvelle build (590) rFactor 2 !

rFactor 2 build 590 disponible !

Au programme, beaucoup de corrections pour cette mise à jour.

 

Liste des modifications (en anglais) :

 

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Update 22 (Build 589-unstable, 590-release) Changelog (March 18, 2014):
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GRAPHICS:
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Fixed bug with HDR lum histogram when in SLI mode
Fixed 3D Vision problem with tire shader
Added extended ambient shadows under cars
Modified EnvReflections = Off mode to render only sky/clouds into ref map

FEATURES:
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Added “+memstats” cmdline option to output memory usage file

BUG FIXES / OPTIMIZATIONS:
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Fixed crash on MP lobby UI page
Fixed an issue with duplicate mas names during packaging; incorporated mutex stuff into masBase to allow toggling of mutex requirement during mas object creation
Fixed bug where 1st time running after fresh install keyboard and controller support will be disabled.
Fixed a potential problem with upgrades that adjust gear settings.
Fix issue where sometimes shadows were fuzzy in cockpit until you hit Insert three times.
Fix for sidebars not clearing when exiting replay mode directly from control screen.
Fix for issue where a vehicle is constantly loaded/unloaded in multiplayer when they have a special skin

MODDING / PUBLIC DEV
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Added “Copy To Clipboard” button to TTool.
Fixed viewer.exe crash
Corrected rFactor Mod Mode.exe UI
Fixed lockup when mouse is moved in mod mode

UI / HUD / Options:
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Added a button to manually transfer loose livery file, so that you may update the server’s copy or get the latest version of the livery stored on the server.
Disabled Mod button if server and client version do not match.

MULTIPLAYER:
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Fixed +oneclick crash
Fixed join button greyed out issue
Message box shown if dedicated server is stated with oneclick but no mod is loaded
Reduced likelihood of problem in non-race multiplayer sessions where vehicles that joined late would usually not load.

CONTROLLERS / FFB
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AI
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Preventing driver database from growing much larger than it needs with duplicate entries
Loading custom paths from the loose track directory (*.aip files contain info for a single path)
Small change attempting to reduce AI tendency to stay behind a slower car.

Source : www.facebook.com/rFactor2

 

Liens :

> Téléchargement rFactor 2

> Le fil de l'actualité rFactor 2 sur The Racing Line

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commentaires

P
J'espère que ça sera la bonne build pour faire la MAJ pour le championnat BT20, on était resté sur la 382! ^^
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D
Il y'a aussi la Panoz roadster de dispo ! ;)
Q
J'en profite vite fait vue que j'ai réinstallé un peut toute les simu hier, que préférez-vous entre Rfactor2 et le nouveau Asseto ? niveau réalisme, j'ai testé lime rock park sur rFactor 2 j'avoue avoir été un peut déçu :p
Répondre
D
Difficile de donner une préférence, disons qu'ils sont différents dans leur genre. Ce qui est certain, c'est que rF2 fait très fort en terme de physique, la modélisation des pneus et de la météo est vraiment inédite en simulation. AC plus récent ne propose pas autant de possibilités.

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